tirsdag 1. mai 2012

Elle melle...

..hvilket strikketøy skal en velge..

Jeg har 3 strikketøy jeg strikker på for tiden. En genser til meg selv, et nytt prinseteppe og en arne og carlos prikkekjole til ei lita som snart blir 5..
 I dag har det vært en nydelig vårdag, så jeg tok med meg et par strikketøy litt brus og godt og gikk ut i sola. En deilig fridag!!
Her er prikkekjolen. Den strikkes i falk fra dalegarn. Oppskriften finnes i hefte nr 254- Arne og Carlos jenter. Jeg valgte rosa og grått, og håper den lille prinsessa blir fornøyd med det. :)
 og så har jeg like godt begynt på et nytt prinseteppe. Det andre teppet ble gitt bort til ei bitte lita men sterk jente som ble født alt for tidlig. Dette teppet er det ikke noe hast med,siden dette heller ikke har noen spesiell mottaker, så det blir litt sånn innimellomstrikk..

10 kommentarer:

  1. Det kommer til å bli en utrolig søt og fin kjole. Gleder oss til å se det ferdige resultatet :)

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant det teppet frister til gjentakelse, det er så fint!
    Og den kjolen blir jo bare skjønn da :) Deilig luksus; sol og strikking!

    SvarSlett
  3. Her var det mye fint, ja! Utfordring til deg i bloggen min. Så får du svare hvis du vil :)

    SvarSlett
  4. Utrolig vakre tepper :O) Mye arbeid? :O)

    SvarSlett
  5. Det så deilig ut :) Å sitte ute i sola med brus, strikketøy og kamera :) Vi hadde finvær på 1. mai, vi og, men nå er det bare grått og fyr i ovnen. Jaja, det blir vel sommer igjen etterhvert. Liker forresten duken (?) din :D Lykke til med fullføringa av arbeidene!

    SvarSlett
  6. Den kjolen kommer til å bli kjempenydelig! :D Fikk lyst på sånn til min lille prinsesse... ;-) Også ble jeg litt nysgjerrig på prinseteppet. Skjønner at du har strikka ett tidligere, så må finne det tror jeg. Så veldig deilig ut i allefall.

    SvarSlett
  7. Kjekt å kunne variere litt :) Jeg er jo litt sepnt på hvilken genser du strikker til deg selv, for det sier du jo ingenting om.. Men du viser vel fram når du er ferdig? ;)

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  8. Så koseleg! Det er så deilig å kunne sitte ute med eit strikketøy, noko å drikke (eg brukar å ha vatn eller iste, det er min favoritt. ;) ) og berre nyte sola og det fine veret. Flotte ting du strikkar på. Heldige den jenta som får den nydelege kjolen. Flott teppe og. Eg har tenkt å strikke det prinseteppet sjølv og, men har ikkje kome så langt enno. Ønskjer deg ein fin søndag.

    SvarSlett
  9. Heia
    Du er så flink med hendene, du! :) Og så tek du så fine bilete at eg blir inspirert berre av å sjå dei. Ha ei fin og god veke. Klem frå Anne Marta

    SvarSlett
  10. Så morsom prikkekjole! Den ser morsom ut å strikke.

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom. Koselig om du legger igjen en hilsen. Ha en god dag videre! :)