søndag 7. september 2008

Tøflene alle snakker om..

Ja, jeg måtte jo prøve å strikke disse tøflene alle snakker om. Ja, jeg snakker om lommetøfler.Tøflene som ser ut som en liten veske før de kommer på beina. Jeg har strikka to par denne helga. Et par i lilla, og ett i grått og grønt.


Nå må jeg bare finne noe fint å pynte de med

Jeg strikka de med østlandsgarn på pinne nr 4.
Oppskriften er slik:
Hele arbeidet strikkes fram og tilbake.
Legg opp 5 masker, strikk 6 pinner.
Fra 7. pinne øker du en maske i begynnelsen av hver pinne til det er 22 masker.
På neste pinne økes det i hver maske til 44 masker.
Strikk videre 15 cm vrangbord. 2 rett og 2 vrang.
Strikk så 2 og 2 masker sammen til 22 masker.
Fortsett å felle en maske i begynnelsen av hver pinne til det er 5 masker igjen.
Strikk 6 pinner og fell av.
Brett sammen og sy sammen sidene på vrangbordstrikken og de smale remsene øverst.

1 kommentar:

  1. Dei var usannsynlig stilige!! Takk for oppskrifta, som herved er kopiert ;-)

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom. Koselig om du legger igjen en hilsen. Ha en god dag videre! :)