tirsdag 21. juli 2009

Hatt, lapper og award

Jeg har strikket meg en hatt, eller en lue eller hva det heter. Jeg er ikke helt fornøyd, den kunne vært litt mer posete, men det får jeg gjøre noe med neste gang. Den er strikket av 50 gr Rowan purelife Organic Wool Naturally dyed garn. 100% ull. Fargen er mer brunt enn grått, fargen er nok mest rett på nøstebildet. Garnet fikk jeg gjennom nyhetsklubben. Garnet er godt, men det farger av. Hendene mine ser helt skitne ut etter å ha strikket en stund.. Oppskriften jeg tok utgangspunkt i er denne her.
Jeg er igang med lappestrikking igjen. Tantebarnet fikk et halvferdig lappeteppe til jul.. og jeg har ikke klart å leite fram motivasjon til å gjøre det ferdig *rødme* men nå er jeg igang igjen. Har 8 lapper igjen nå + kanter på hele teppet. Kanskje får jeg det ferdig nå før vi reiser på ferie, det er ihvertfall målet.. så da gjelder det bare å ikke la seg friste av for mange andre prosjekter..


Denne koselige awarden fikk jeg av Lisbeths strikkehjørne. Tusen takk. Det er alltid koselig å få!
Jeg syns det er vanskelig å vite hvem jeg skal gi den videre til, derfor velger jeg å gi den videre til dere som vil ha den. Men en blogger skal nevnes, nemmelig http://duonutta.blogspot.com/. Hun er en forholdsvis ny strikker, men lar seg ikke stoppe av det. Hun prøver seg stadig på nye prosjekter. Klapper for deg. Fortsett sånn. Å du vi vil gjerne se litt mer av det du strikker i bloggen! :)

3 kommentarer:

  1. Så koseliiiii!!! Ska legge ut litt mer om d jg produserer etterhvert ;) du skal se det blir litt!! Nå ble jg nemmelig inspirert til å fortsette! :D jeeeey!!! :D

    *klem*

    SvarSlett
  2. hei..., tøff lue, kjempeflott at du linker til oppskriften. Lykke til med strikkingen av de siste lappene..., jeg vet så alt for godt at de siste lappene er dryge både når det gjelder strikking og hekling.

    God ferie... :O)

    SvarSlett
  3. Hei! Fant bloggen din via Bloggdamer på Facebook og måtte ta en titt og se på bloggen din :) En fin blanding av strikking og blomster her:) Takk for titten!

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom. Koselig om du legger igjen en hilsen. Ha en god dag videre! :)