søndag 3. august 2014

Prikkejakke fra Lene Samsøe

Denne jakka er fra Lene Holm Samsøe sin bok børnestrikk på pinde 3 1/2-4 hefte 1.
Det er samme hefte som de poppulære bella topp/jakke/tunikaene er i fra.

 Denne jakka har vært et av feriestrikkene mine. Strikka på bilferie til Italia.
 Jakka er strikket i Sandnes Alpakka. Oppskriften sier du skal strikke fram og tilbake, men jeg er ingen tilhenger av å strikke fram og tilbake, og ikke er jeg redd for symaskin og saks, så jeg strikka heller rundt.
 Gleder meg til å gi bort denne til ei tøff lita jente etterhvert.



6 kommentarer:

  1. Nydelig jakke. Jeg elsker fargekombinasjonen du har strikket den i.

    SvarSlett
  2. Flotte farger sammen! Jeg strikket denne nesten ferdig, men hadde valgt helt gale farger, så den ligger ennå i skammekroken..

    SvarSlett
  3. Jeg falt også for fargene. Nydelige sammen!

    Mye enklere å strikke rundt ja, spesielt med mønstret bærestykke.

    SvarSlett
  4. Det er en nydelig jakke, og for et vakker fargevalg!

    SvarSlett
  5. Så flott den var! Tror faktisk at den jakken og vesten er det eneste jeg ikke har strikket fra det hefte… må nok strikke denne jakken også… Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  6. Så fine farger! Skulle ønske jeg heller ikke var redd for saks og symaskin, for det er definitivt mye greiere å strikke rundt enn fram og tilbake :)

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom. Koselig om du legger igjen en hilsen. Ha en god dag videre! :)