onsdag 25. juli 2012

Ryggvask

Jeg har strikket et par ryggvaskere i hamptråd.

Her er en rask forklaring på hvordan jeg gjorde det:
* Legg opp 20 masker på pinne nr 6.
* Strikke en rille. (Altså rett fram og tilbake)
* strikk 3 masker, fell 14 masker, og strikk 3 masker
* strikk 3 masker, legg opp 9 masker og strikk 3 masker.
* strikk ca 50 riller (eller så lang du vil ha den)
* strikk 3 masker, fell 9 masker, og strikk 3 masker
* strikk 3 masker, legg opp 14 masker, og strikk 3 masker
* strikk en rille
* fell av

Jeg brukte 1.5 nøster med hamp fra Nille

9 kommentarer:

  1. Jeg måtte tenke meg om før jeg skjønte oppskrifta. Men det er nok mer meg enn deg. ;)

    Kjempelurt gavetips med slike. Og så kan man jo kjøpe noe hjemmelaget såpe eller lignende, som man kan gi bort. Takk for inspirasjon! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tilbakemeldinga. Gjorde noen små endringer i teksten, kanskje ble det mer forståelig nå? Hvis ikke er det bare å spørre :)

      Slett
    2. Oppskriften var gull den altså. Bare jeg som ikke skjønte helt det med den første fellingen der en stund. Helt til jeg forstod at det skulle være hanker også. :)

      Slett
  2. Så smart! :) Takk for at du deler mønster.

    SvarSlett
  3. Dette er jo noe som virkelig trengs i vår dysj ;)
    Mannen klager alltid på at han ikke kommer til på ryggen!
    Takk for du delte oppskrift, og god helg til deg :D

    SvarSlett
  4. Denne var smart, Sikkert hardt for hendene å strikke vil jeg tro - men en kjempegod ide. Takk for at du deler oppskriften med oss.

    SvarSlett
  5. Veldig kjekk sak, var på "min" Nille, men fant ei garnet.
    Men får holde øynenene åpne, så dukker det vel kanskje opp :)

    SvarSlett
  6. Så smart! Jeg lette også etter "garnet" på Nille, men da det gikk opp for meg at det var mer som hyssing fant jeg det! Nå har jeg strikka og legger det ut på min blogg og linker tilbake til deg!

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom. Koselig om du legger igjen en hilsen. Ha en god dag videre! :)