søndag 13. oktober 2013

En lue på tvers

Jeg hadde litt rester igjen etter skappelgenseren min. Først ble det en hals, (som ble gitt bort uten at det ble tatt bilde av den) og så ble det denne luen til meg selv. Oppskriften er en gratisoppskrift fra Marte Helgetun.
Kjekk og enkel lue å strikke. Oppskriften finner du her..
Jeg liker den, selv om mannen lo av meg, og mente det så ut som om jeg kom rett fra dusjen med håndkleet på hode ;)
Luen er strikket med tynn alpakka og fairytale fra du store alpakka. (I oppskriften står det dobbel tynn alpakka, men jeg ville bruke opp rester) Fantastisk deilig garn! Myk og god, og varm!

Denne luen er mitt bidrag til pinnekrokens oktoberutfordring: Noe som varmer

3 kommentarer:

Takk for at du tittet innom. Koselig om du legger igjen en hilsen. Ha en god dag videre! :)