søndag 2. september 2012

En liten vest med Stjerner


 Denne  vesten ble gitt bort til ei lita jente.
Det er et enkelt og kjekt plagg å strikke og det virker som om mødrene liker å få disse.
Oppskriften er fra nøstebarnboka.
Jeg har strikket med New Zealand lamme-ull som jeg kjøper her
Et billig og godt tynt ullgarn i samme tykkelse som nøstebarn sin 2trådsull.
Jeg glemte å veie den før jeg gav den bort, men det går ihvertfall med under 50 gr garn.
Syns det gjorde seg med stjerneknapper i forskjellige farger

Jeg har fått noen spørsmål om knappene. Jeg har desverre ikke så mye info å komme med. Det var en liten pose med knapper jeg kjøpte for flere år siden. Tror kanskje de er kjøpt på panduro eller noe sånn

4 kommentarer:

  1. Fantastisk fin! Har strikket den selv jeg:) Lurer også veldig på hvor du har funnet disse skjønne knappene?

    SvarSlett
  2. Kjempe fin vest! Jeg lurere også på hvor du har funnet de fine stjerne knappene?

    Likte veldig godt ditt forrige innlegg. Ser det for meg! Resultatet ble utrolig fine bilder hvor genseren virkelig kom frem:-)

    SvarSlett
  3. Så fin den blé! Hver gang jeg ser noe fra nøstebarnboka blir jeg mer og mer sikker på at jeg må kjøpe den!

    SvarSlett
  4. De vestene er så søte, jeg holder på med en nå.

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom. Koselig om du legger igjen en hilsen. Ha en god dag videre! :)