onsdag 19. september 2012

Hals med fletter

Jeg har strikket en av Marte Helgetun sine halser. Du finner den som gratismønster.
Halsen var en samstrikk i gruppen strikkekafeens venner på facebook. Jeg var ikke klar til å strikke den når de andre begynte, men heiv meg med etterhver. Og så har den blitt litt sånn innimellostrikk. Hadde ikke orginalgarnet i hus, så jeg valgte å bruke opp restene etter flettegenseren jeg strikket. Denne blir nok god i vinter.

Litt fakta:
Oppskriften fra Marte Helgetun finner du HER
Garn: Alfa glitter fra Sandnesgarn
Pinne: Nr 4
Vekt: 267 gr

Jeg er godt fornøyd, men skal jeg strikke den igjen blir det nok med et litt tynnere garn. Tror jeg må prøve den i orginalgarnet!





7 kommentarer:

  1. Halsen ble kjempefin! Jeg hadde nok også valgt et tynnere garn, men den må jo være super å dra den over hodet slik den er. Det blir da kaldt igjen fortere enn vi liker å tenke på, så jeg tror denne blir et blinkskudd!

    Ha en fin kveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Åh, den var nydelig! Deilig, stor og myk. Og så lekker den var inntil den fine røde kjolen din! (0:

    SvarSlett
  3. Denne er kjempefin! Har også strikket den, brukte dobbel tråd mini alpakka fra Sandnesgarn..
    Ha en super dag Beate! Klem Elizabet

    SvarSlett
  4. ÅÅåå den halsen blei kjempefin og heilt sikkert varm og god:))

    SvarSlett
  5. Den så herlig ut! Må nok sette den på lista mi:-)

    SvarSlett
  6. Superfin! Den ser veldig myk og varm ut.

    SvarSlett
  7. Åhh så lekker. Nydelig altså :D Burde strikket meg en slik jeg også.

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom. Koselig om du legger igjen en hilsen. Ha en god dag videre! :)