mandag 12. juli 2010

Bilstrikk 2

Vi er hjemme igjen etter nesten to uker på veien. Vi har hatt en deilig ferie der vi har møtt venner og familie, vært turister og kosa oss masse. Men det har vært mange timer i bil.

Heldigvis er jeg av de som kan strikke mens jeg kjører bil, ihvertfall når ikke veiene er for svingete... For ja, jeg og kan bli bilsjuk..
eller kanskje jeg skal si BLE bilsyk, for i Stavanger kjøpte jeg meg sånne armbånd som skal hjelpe mot bilsyke. Det handler om en knott, som trykker på et punkt.. Jeg var skeptisk, men kroppen min reagerer fort på sånn trykkbehandling, så jeg tenkte det var verdt et forsøk, og jeg kunne strikke hele turen hjem i går! Hurra. Trengte ikke legge det bort noen plass pga svingete vei.

2 Haruni sjal er strikket i løpet av ferien :)

5 kommentarer:

  1. Så flotte sjal! Dette mønsteret har jeg ikke sett før, kanskje det blir det neste? Er det fortsatt New Zealand lammeull det går i?

    Bilstrikk er kjekke greier, da føles ikke tia i bil så lang, og man får kost seg litt samtidig. Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  2. Velkommen tilbake fra ferie. Ja, bilstrikk er kjekke greier.
    Kjekt at du liker NZ lammeull. jeg har flere bunter, men har ikke strikka noe av det enda. Det er jo så mange fine sjaloppskrifter....
    Ha en velsigna uke.

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte sjal!
    Ser ut som om dere har hatt en fin ferie :-)

    SvarSlett
  4. Nydelige sjal du har strikket. Godt du fikk på deg det armbåndet da:)

    SvarSlett
  5. Så fine sjal du har strikket :)

    Jeg har også slike armbånd. De funker helt supert for meg også. Nå kan jeg både strikke og lese kart på svingete veier uten å bli dårlig.

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom. Koselig om du legger igjen en hilsen. Ha en god dag videre! :)